donderdag 22 oktober 2009

't Snuk !!! (museum voor Schone Kunsten, Brussel) 15 oktober '09

Hallo iedereen,

bij Totemtaal leren we deze maand vanalles over Kunst! Dat is echt super cool! We leren nadenken over kunstwerken zoals schilderijen, beeldhouwwerken en ook muziek. We leren over heel gekke kunst, zoals Jackson Pollock die een schilderij maakte door rond zijn blad te dansen en overal met verf te spatten. We leerden ook wat kubisme is, en dit dankzij Picasso. Ook zagen we vieze kunst, zoals de kakamachine van Wim Delvoye, of zoals het plafond en de beelden vol met kevers van Jan Fabre! We zagen ook dat sommige kunstenaars graag kindertekeningen maakt, zoals Karel Appel.
We luisterden naar een prachtig verhaal over de val van Icarus en zagen het schilderij in het museum.
Dankzij Dora Flits (onze gids) zijn wij nu echte kunstkenners geworden en weten wij nu ook dat Kunst of een Museum helemaal niet saai zijn, het is zelf super hip en cool !
En weet je wat leuk is? Bij Kunst mag je alles zeggen, ook als je het saai of lelijk vindt. Alles mag en alles kan! Jammer dat het thema nu al voorbij is!
Als afsluiting gaan we wel nog één groot kunstwerk maken met heel de klas samen. En het wordt iets met draken. Jullie zullen het nog wel zien!
Daaaaaag!

17 opmerkingen:

  1. Wij vonden het super tof in het museum!
    Dank je wel juf Lies en Dora Flits en 3B!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vond de boerderij heel leuk en mooi groetjes bilal es-sanfaaoi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hallo! ik ben alexandro het museum was heel leuk de kunstwerk is van jan fabre de keevertjes waaren heel mooi met het scchild! ik denkt dat er hondered keevertjes is en het schilderj van icarus was heel oud maar tog heb ik het schilderj gezien in het egt gezien groetjes alexandro

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat vond ik leuk?Ik vond ICARUS heel heel mooi.En met de keverties het was ook mooi.Er waren heel mooie dingen.En van Jakson Polok in het museum.Deze van ikarus was heel heel oud.Er waren mooie schilderjien De rode zaal was heel mooi.En we hebben heel veel dingen geleerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De rode zaal was heel mooi,omdat ik van rood hou. Oh het is leuk om te praten over rood. In het museum was het beste het stanbeeld met het kunstwerk, daar hou ik van. Taal is heel leuk in
    dit thema! Altijd krijgen we een tip van Dora Flits onze gids.Jammer dat we haar niet hebben ontmoet. Ik weet dat het een leuke vrouw is. Ik hou van rood daarom heb ik mijn gekleurde rups zo gedaan. Hij noemt de gekke rups. Leuke naam vind je niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vond het leuk met Dora Flits.Dora Flits ik wil weten of je een echte gids bent? JL was grappig met de kakamachine.Ik vond het heel leuk!Jij bent een echte goede gids.Bij de rode zaal was het echte heel tof!Met de schilderijen was het ook heel tof!! Met de beelden was het heel heel leuk!En je verhalen die geloof ik en het interview was ook leuk!Dat was heel tof veel groetjes chaima

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het was heel leuk in het museum.
    En ook het thema kunst was heel leuk.En het museum was heel mooi gebouwd.En de beelden waren heel mooi.In het museum was het heel stil.En de schilderijen waren heel mooi.En dat blinkte.Het schilderij van Icarus was heel mooi.We hebben de kevertjes gezien en het was heel heel mooi.We zijn ook naar de rode zaal gegaan en het was heel leuk.
    groetjes Hava.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo het thema van kunst was echt leuk!In het museum was het ook leuk,want een beeld was heel mooi! We hebben ook zelf kunst gemaakt.De luistertoets was een beetje grappig.Dora Flits onze gids is fantastisch!De uitleg was leuk!Samen met mama Do was het nog leuker.We hebben van alle dingen wat gezien in het museum.We hebben alle dinge gedaan en getekend,en gelezen.De juf wou van alles doen!Groetjes Youssra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het was zo in het museum! De rode zaal was heel leuk! Maar dat is stom dat ik niet het schilderij gezien heb van Pablo Picasso! Het museum vond ik heel leuk. Ik dacht dat er een schilderij was van Pablo Picasso,maar er was geen! Antonino wou Picasso'schilderij zien, maar als we naar buiten waren was hij aan het zagen. Maar ik vond het heel leuk! Alexandro.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vond 'tSnuk leuk want we zijn naar het museum gegaan.In het museum was het kunstwerk van Jan Fabre met veel kevertjes.We hebben het schilderij van Icarus gezien en het was mooi.We heben alles gezien in het museum.We zijn met 3B en 3A gegaan en dat was ook leuk de reis!Dat was super super super super leuk en dat maakt mij blij!DAT was tof!Groetjes Abdulkadir.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het leuk van de gekke dingen. En ik wil altijd kijken. En ik wou nog iets zien! En ik wil dit thema ? en ik wil die thema hebben ! En de rode zaal vind ik het eerst leuk. Het lijkt me precies leuk . En het valse schilderij is ook leuk . Het schilderij van Icarus was spannend! Dat was een leuk thema ! groetjes Sajjad .

    BeantwoordenVerwijderen
  12. juf heb je de woor ge zien sabri

    BeantwoordenVerwijderen
  13. lieve juf lies dit thema was heel
    leuk! weet je nog als we hebben geschilderd van donker naar een beetje licter en licter en zo voort
    .Maar als jullie naar het museum zijn gegaan,was het niet leuk !!!
    dag !!! juf dag

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Sabri,

    welk woord moet ik hebben gezien?
    En wat ben jij blij dat het bijna school terug is. De juf wou anders wel nog een beetje vakantie hoor! Ik vond het net zo leuk: lang slapen, lang opblijven, beetje vanalles doen, maar niet werken :)
    Maar toch begon ik jullie ook al een beetje te missen en zal ik ook blij zijn als ik jullie terug zie!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind het leuk dat de rode zaal is mooi. En dat is mooi de foto en het stndbeeld. Ik vind dat Dora Flits
    heel mooi vertelt .Het museum was leuk . Het beeld
    van Jan fabre was heel spanend Dat was leuk met
    Jan fabre met de klas . groetjes bilal .

    BeantwoordenVerwijderen
  16. leuker dan ik dacht dat muzeum

    BeantwoordenVerwijderen